לוקליזציה ודרישות לקוח

לוקליזציה ודרישות לקוח

פרויקט לוקליזציה, כמו פרויקטים בתחומים רבים אחרים, נשען על חיבור בין ספק ללקוח. הלוקליזטור מגיע לפרויקט מצויד בארגז כלים מקצועי. הלקוח מגיע לפרויקט עם שלל צרכים, דרישות והכוונות. על מנת שהפרויקט יצליח, על שני הצדדים לקיים תהליך של שותפות ושיתוף מידע.

להכיר את ההקשר

כלוקליזטורים, עלינו להכיר היטב את סביבתה העסקית של החברה השוכרת את שירותינו. כל חברה פועלת בתעשייה עם חוקים ואקו-סיסטם משלה. לוקליזציה מדויקת מתחילה בהבנה מעמיקה של התעשייה בה מתקיים הלקוח, על כלל רבדיה ומרכיביה. היכרות זו היא תנאי לבניית מילון מושגים מדויק, שתעזור לנו לדייק במילותינו. מילון טרמינולוגי זה אינו נבנה לבד, אלא בשיתוף פעולה עם הלקוח. הלקוח הוא גם זה שמאפיין עבורנו מאפיינים חשובים נוספים כמו תרבות היעד של הפרויקט, קהל היעד של המוצר/השירות ועוד.

לבצע מחקר

במקביל לתחקור הלקוח, מומלץ לבצע מחקר מקדים על השווקים שבהם פועל הלקוח, חברות דומות, מוצרים מתחרים, מקרי מבחן ועוד. ככל שנטיב להכיר את הסביבה העסקית של הלקוח, כך נצליח למצוא את התיאורים הנכונים במהלך הפרויקט. לוקליזטורים מיומנים יודעים לבצע חיפושים במקורות מידע שונים (אינטרנטיים ואחרים) ולקבל גישה לתכנים שיכולים לסייע להם בעבודתם. לעתים הלקוח יספק מקורות מידע שיכולים לסייע – אך רצוי לבצע גם מחקר עצמאי.

לנהל דיאלוג

לוקליזציה אינה תהליך אוטומטי. רחוק מכך. מדובר בתהליך חשיבה והתבוננות מתמשך שמצריך שכל ישר לצד אינטואיציה בריאה. לא פעם, ניתקל כלוקליזטורים בדילמות שקשה לנו לפתור בכוחות עצמנו, או בשאלות להן אין לנו מענה. כאן נכנסת לתמונה האינטראקציה עם הלקוח. במרבית המקרים, יידע הלקוח את התשובה. במקרים אחרים, נערוך יחדיו סיעור מוחות מפרה על מנת להגיע לפתרון המספק ביותר.

שורה תחתונה

בשורה התחתונה, ללקוחות יש מגוון דרישות. אך הדרישה הגדולה והחשובה מכולן היא שהפרויקט יתבצע לשביעות רצונם, ושהמוצר או השירות ייקלטו היטב במדינת היעד. על מנת לענות על דרישה זו, יש לקיים דיאלוג מתמשך. הצלחה נשענת תמיד על שיתוף פעולה.

השארת תגובה